måndag 25 oktober 2010

973. Bilförare som inte stannar vid övergångsställe

Du står där vid övergångsstället och söker med dina bästa hundögon kontakt med mötande bilister som svarar med tom stirr rakt fram kombinerat med gaspådrag. Eftersom jag går eller cyklar överallt är hatet till detta beteende något jag återkommer till några gånger om dagen. Jag vet att ju att jag har lagen på min sida. Jag har företräde vid obevakade övergångsställen. Varför ingen bryr sig om detta är oklart. Hursomhelst har jag nu börjat att så att säga markera vem som har rätt och vem som fel. En lika enkel som livsfarlig lösning: Jag kliver rakt ut framför bilen. Detta förfarande kombinerar jag gärna med att argt blänga på föraren under hela övergången. Och häromdagen gav jag en extra idiotisk förare fingret! Det kändes lite löjligt men hytta med knytnäven är väl om möjligt ännu mer löjligt. Så fingret blev det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar