söndag 23 januari 2011

968. Patrick Ekwalls armband


Patrick Ekwall kommenterar i dagarna Handbolls-VM i TV4. Han har en märklig roll i sändningarna. Han sitter nere vid avbytarbänken, mitt bland de svenska spelarna. Han är aldrig med i bild men ungefär 3 gånger per match flikar han in något i stil med "Carlén ser ut att ha ont i ljumsken, han får behandling". Det är väldigt märkligt alltihop. Man förstår först inte riktigt vem det är som pratar och rösten häver dessutom ur sig de mest intetsägande citat. I en av matcherna, tror det var i början av turneringen, så gjorde han ett försök att prata med en spelare mitt i matchen. Det gick förstås åt skogen och sedan dess har Ekwall hållit sig till sina inflikningar. Jag ser nu på ett eftersnack-program som Ekwall håller i. Alla i studion har på sig kostymer som Ekwall själv designat. På vänster arm bär han en alldeles för stor klocka. På högern tre-fyra armband med några konstiga pärlor på. Hawaii-inspirerat tror jag. Dessa armband irriterar mig. Jag vet precis hur Ekwall tänker när han drar på sig dom. Han ska bryta av lite. Vara lite casual men ändå dressad. Äta kakan och ha den kvar. Patrick Ekwall är en man som är lätt att hata och därför har jag tvekat inför att sätta upp honom på listan men dessa jävla armband... Jag klarar det bara inte, det blir för mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar