söndag 7 mars 2010

988. Hemsidor med ljud

Eftersom jag spenderar extremt mycket tid på internet börjar jag få en ganska klar bild av hur jag tycker en hemsida ska utformas. Det är ganska mycket jag irriterar mig på och jag kommer gå igenom några punkter under skapandet av 1000 orsaker till hat. Men nu tar vi en sak i taget. Hemsidor som automatiskt spelar upp ett ljud av något slag när jag går in på dom är förstås inte mycket att ha. I internets begynnelse var det mycket populärt med ljud. Det är fullt förståeligt - man ville utforska alla nya häftiga tekniska grejer som gick att göra. Men nu har fler och fler börjat inse det dumma i det automatiska ljudet. Det är en god utveckling som visar på att det finns hopp ändå. Små motståndsfickor återstår dock och det är till dessa som det här inlägget är riktat. Nu lägger ni ner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar